„Nesuprantu, kodėl žmonės sako, kad Lietuvoje verslo nesukursi. Tai netiesa, kurią sukuria žmonių nesusipažinimas su tikrąja situacija“, – aiškina Akademinės kredito unijos narys Adomas Neteckis. Pirmąją savo paskolą 2013-aisiais pasiėmęs vyras nuo to laiko taip ir nenustojo plėstis. Kaip jam tai pavyksta ir kokius privalumus jaunam verslui šiandien įžvelgia kaunietis?
UAB „Statybų komanda“ direktorius A. Neteckis savo sėkmės istoriją papasakoti sutinka džiugiai. Ir ne todėl, jog laikytų ją ypatinga, o greičiau priešingai – vyras pasakoja, jog jį labai stebina šalies gyventojų įsivaizdavimas, kad versle pasiseka tik išimtinais atvejais.
A. Neteckis paskolą 2013-aisiais pasiėmė trinkelių gamybos veiklai pradėti. Pirmuosius jo prašymus bankai atmetė, o galiausiai reikiamas finansavimas buvo gautas su UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) 80 proc. garantija už verslininko prašomą paskolos sumą.
„Juokinga tai, kad kai jau gavome pinigus ir pradėjome dirbti, supratome, jog gerokai didesnė ne trinkelių gamybos, o jų klojimo paklausa, tad galiausiai tiesiog pakeitėme veiklos kryptį“, – teigia vyras.
Nepaisant to, jog pirminis planas ir jo įgyvendinimas praktikoje kiek prasilenkė, pirmajai A. Neteckio įmonei darbai sekėsi puikiai. Pradėjusi nuo kapų ir kitų smulkių objektų, per metus įmonė rinkoje įsitvirtino taip, kad galiausiai buvo pakviesti trinkelėmis iškloti net Vyriausybės kiemą.
„Praėjusiais metais įmonei UAB „Statybos komanda“ iš Akademinės kredito unijos paėmėme „Verslumo skatinimo fondo 2014-2020“, finansuojamo iš Europos socialinio fondo, paskolą. Tokiu būdu gavome galimybę pasinaudoti ir darbo užmokesčio išlaidų kompensavimo priemone „Subsidijos verslo pradžiai“. Būtent tai man ir leidžia toliau sėkmingai vystyti verslą. Žinoma, buvo klaidų, buvo prastų sprendimų, tačiau juk tai kiekvieno naujoko dalia. Dabar tų klaidų jau darome mažiau ir labai džiaugiamės, jog tuomet mūsų idėja buvo patikėta net kelis kartus“, – džiaugiasi verslininkas.
Kaip pakartoti tokią sėkmės istoriją? A. Neteckis atvirauja, jog nuo pat pradžių jam pavyko rasti patikimų darbuotojų ir patenkintų klientų ratą, kuris padėjo ne tik pergalvoti pradinę idėją, bet ir vėliau ją sėkmingai vystyti.
„Mano paslaptis yra atidžiai analizuojama rinka. Verslui niekada nereikėtų pradėti nuo skolinimosi ir įrangos pirkimo, o pirma ieškoti klientų parduodant „orą“ – produktą, kurio realiai dar neturi. Interneto ir rinkodaros kompanijų laikais galima už kelis šimtus eurų sužinoti, ar verta investuoti kelis tūkstančius“, – patarimu dalijasi AKU narys. Daugiau informacijos apie statybų komandą rasite čia.