Darbo drabužių verslo bendra įkūrėjas: man padėjo suvokimas, kad esu ne amatininkas, o vadovas

Beveik du dešimtmečius gyvuojančios ir darbo drabužius gaminančios įmonės „Vitameda“ bendra įkūrėjas, Akademinės kredito unijos narys, Kęstutis Jocius sako, kad gamybos ir prekyb

os versle svarbiausia – tarpusavio sinergija, o įkvėpti įmonės darbuotojus padeda vadovavimo įgūdžiai.

Padeda gamybos ir prekybos sinergija

„Mūsų darbo drabužių verslas startavo 2002 m. Iš pradžių dirbome su dideliu entuziazmu, viską darėme patys be pagalbinių darbuotojų – pardavinėjome, sandėliavome, nors neturėjome nei normalios parduotuvės, nei sandėlių. Kai dirbi su entuziazmu, įdomiausios istorijos ateina pačios. Kartą į mus kreipėsi siuvykla, norinti užsidaryti ir siūlanti nupirkti jų įrangą. Nusipirkome įrangą ir pasikvietėme tuos žmones dirbti kartu – taip darbo drabužius pradėjome ne tik pardavinėti, bet ir siūti“, – verslo pradžią prisimena K. Jocius.

Praėjus penkeriems sėkmingos veiklos metams, K. Jocius su komanda išsikėlė į kur kas didesnes patalpas, įsikūrė mažmeninėje parduotuvėje ir pradėjo didesnę prekybinę veiklą, atidarė siuvyklas Alytuje ir Balbieriškyje. Visgi krizės metai planus pakoregavo savaip – pardavimai sumažėjo penkis kartus, liko tik siuvykla Alytuje ir ofisas Kaune.

Verslininkas skaičiuoja, kad sunkų krizės periodą verslas jau baigia pamiršti ir kasmet auga apie 10 proc.

„Šiuo metu įmonėje dirba daugiau nei 70 žmonių. Dirbame su didžiausiomis Lietuvos ir užsienio kompanijomis, kurios mumis pasitiki, nes kvalifikuoti darbuotojai užtikrina aukščiausio lygio kokybę“, – džiaugiasi AKU narys K. Jocius.

Įgavo konkurencinį pranašumą

Jis pasakoja, kad labai svarbu išlaikyti sinergiją tarp gamybos ir prekybos. Prekiaujant avalyne, pirštinėmis, asmens apsaugos priemonėmis, šalmais, akiniais, apsaugomis nuo kritimų ir daugybe kitų prekių, dėl sezoniškumo bei paklausos ir pasiūlos santykio, neretai prekyba padeda išlaikyti gamybą ir atvirkščiai.

Išplėsti asortimentą, padidinti pardavimus, sumažinti produkcijos kainas, modernizuoti gamybos įrangą, įsigyti žaliavų, įgyti konkurencinį pranašumą, anot verslininko, padėjo išorės konsultantai, palankios sąlygos verslo finansavimui.

„Prieš maždaug dešimtmetį, krizės metais, verslininkams buvo piešiamas toks vaizdas, kad tvarkyti ir suruošti dokumentus yra labai sunku ir sudėtinga. Bankai paskolų teikti nenorėjo, todėl pradėjome ieškoti alternatyvių lėšų šaltinių ir prisiminiau nacionalinę plėtros įstaigą „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), apie kurią žinojau jau labai seniai. Kreipiausi Akademinę kredito uniją, kur mane nuramino, kad viskas nėra taip sudėtinga, užpildėme dokumentus ir gavome finansavimą.

„Užstrigus“ – išorinė pagalba

„Pats versle esu ne kartą „užstrigęs“, kai atrodo, kad nežinai, kur kreiptis, kaip judėti į priekį. Tuomet man labiausiai padeda aplinkos pakeitimas, teigiamas nusiteikimas, optimistiški aplinkiniai – pagalba iš išorės. Esame prisijungę prie Lietuvos tekstilės asociacijos, dalyvaujame jų seminaruose, susitikimuose ir konferencijoje. Ten susipažįsti, kaip veikia kiti, pasisemi naujų idėjų, prapleti akiratį, pakeiti požiūrio kampą ir tiesiog užsikreti tobulėjimu, darymu daugiau ir geriau“, – pasakoja verslininkas.

Kiekvienais metais įmonė išsikelia sau naują tikslą – atidaryti naują parduotuvę, modernizuoti gamybos cechą ar sudalyvauti užsienio parodose.

„Galbūt todėl ir augame, nes kiekvienais metais turime tikslą būti geresniais nei anksčiau. Be abejo, būna ir nusivylimų, kai metai pasibaigia, tačiau užsibrėžtų tikslų pasiekti nepavyko. Tuomet privalai susiimti, judėti į priekį toliau. Lankiau ir vadovų mokyklą, kurioje supratau, kad norint kažką išlaikyti, reikia pakeisti požiūrį ir iš amatininko pereiti vadovo vaidmenį, nes be vadovo rankos nevyksta jokie procesai. Juk jei vadovas suserga ar kažko nespėja, tai sustoja visi procesai“, – pokalbį apibendrina AKU narys.

Daugiau apie Vitameda rasite čia.