"Mažas automobilio įbrėžimas yra panašu į dantų skausmą. Negydomas dantis skaudės vis labiau, o galiausiai ir visai suges. Tas pats su automobilio detalėmis – mažas įbrėžimas gali virsti didele problema. Kai ir visose srityse, problemą patariama spręsti kuo greičiau. Tada bus ir paprasčiau, ir pigiau," - sako AKU narys Nerijus Valiukevičius.
Įvairiais įlenkimais ir įbrėžimais randuotas automobilis atrodo nekaip. Be to, tai gali sutrukdyti įveikti techninės apžiūros (TA) barjerą. „Visų pirma, automobilis negražiai atrodo. Jei įlenkimas didesnis, automobilis neįveikia TA. Būna atvejų, kad atvažiuoja tiesiai iš TA su lapu, nes nepraleidžia vien tik dėl įlenkimų. Būna tokių dalykų. Be to, įlinkių vietoje kaupiasi purvas. Kad ir nuplauni automobilį, dėl pažeistos aerodinamikos purvas sėda būtent įlinkių vietose“, – teigia UAB „Meninis lyginimas“ direktorius Nerijus.
Jei eilinis vairuotojas įbrėžimus skirsto į didelius ir mažus, tai specialistų pasaulyje kvalifikacija kiek kitokia. „Įbrėžimai skirstomi į tipus – sukūriniai, smulkūs, holograminiai, gilesni paraižymai. Visi tie dalykai turi savo gydymą. Jei įbrėžimas gilesnis, galimas dažų įtepimas. Tai galima padaryti, jei įbrėžimas smulkus. Jei įbrėžimas didesnis, įtepami dažai, džiovinama, atliekamas sušveitimas, tepame laką, vėl džioviname ir sušveičiame. Kitas žingsnis – poliravimas. Jei spalva yra be blizgučio, tai praktiškai nieko nesimatys. Jei dažai su blizgučiu, tai dažo sugulimas kiek skiriasi“, – pasakoja AKU narys.Akademinės kredito unijos narys Nerijus sako, kad dirbtuvėse pluša 25 žmonės. Lyginimo principas paprastas, tačiau reikalaujantis begalinės kantrybės. Iš vidaus detalė atlenkinėjama specialiais įrankiais, o iš išorės kalinėjama. Todėl tai ir vadinama meniniu lyginimu. Nes meistrai dar žaidžia ir su apšvietimu, išryškinančiu defektus. Tokiu būdu išsaugoma ir pirminė forma, ir dažų sluoksnis. Daugiau apie Meninį lyginimą galite rasti čia.